28 березня 2018 року за ініціативою Народних зборів України, всеукраїнських громадських, професійних, військових організацій, інтелектуальних центрів та громад з усіх областей України було проведено Всенародне Віче представників Українського народу.
У роботі взяли участь відомі в Україні політичні та громадські діячі, керівники провідних громадських організацій, представники усіх регіонів України, науковці та фахівці стратегічних галузей економіки. На заході також виступив Голова Союзу юристів України – С. Піскун.
Метою проведення Всенародного Віче було визначення стратегічного курсу держави, спрямованого на єднання всіх прогресивних сил країни задля забезпечення миру, безпеки держави і суспільства, подолання загальнонаціональної кризи та підготовку і затвердження конкретного плану дій по кардинальній перебудові життя країни в інтересах людини та майбутніх поколінь.
Спікерами обговорювалися проблеми існуючої виборчої системи, брак професіоналізму кадрів публічної влади, високий рівень корупції у різних ланках державної влади, зокрема правоохоронних органах, загальний занепад економіки. Свою думку висловив і С. Піскун від імені Союзу юристів України, підкреслюючи низький рівень політичної і юридичної відповідальності представників усіх гілок державної влади за прийняті рішення, що приймаються керуючись не національними інтересами, а інтресами політичних течій.
«На сьогоднішній день в центрі уваги цих державних інституцій знаходиться не громадянин і не людина, а політичний інтерес, що в решті решт викличе політичну стагнацію держави» – зазначив С. Піскун.
За результатами проведення Всенародного Віче учасниками була затверджена програма по всесторонньому розвитку країни і вирішенню існуючих проблем завдяки внесенню змін до Конституції України, формуванню єдиної професійної правоохоронної системи та запровадженню критичного механізму для стабілізації ситуації на Сході.
Виступ С.Піскуна на Всенародному Віче представників Українського народу.
Шановні колеги!
від імені найпотужнішої організації вітчизняних правників – Союзу юристів України – вітаю високоповажне, високопрофесійне зібрання!
Для мене почесно перед вами виступити, адже у залі зібралися люди, які своєю працею і відданою службою довели, що мають знання, досвід, вміння і бажання ефективно виконувати найвідповідальніші державні функції.
Цілком очевидно, що саме брак професіоналізму є сьогодні чи не найбільшою перешкодою успішному розвитку України. Справжніх патріотів-професіоналів не може влаштовувати ні жебрацький економічний стан держави, ні результати так званих реформ. Нам соромно залишатися найбіднішою країною Європи, принизливо займати найгірші рейтинги за рівнем життя, економічної та політичної свободи, боротьби з корупцією тощо. Подальше розтринькування економічного, наукового, а головне – людського потенціалу, реально загрожує національній безпеці і суверенітету країни.
Ми можемо і мусимо (!) запобігти цьому, запропонувавши суспільству і державі реальні управлінські рішення, передусім у правовій сфері.
Досвід успішних країн свідчить, що принцип верховенства права повинен діяти на всіх рівнях суспільного та державного життя. На жаль, у нас конституційний принцип верховенства права спіткала сумна доля. Адже спостерігаємопривалювання в Україні інтересів політичних кланів та напівзлочинних угрупувань над інтересами держави та правами людини і громадянина.
Дієвий механізм реалізації принципу «верховенства права» має бути розроблений в найкоротші терміни та знайти своє відображення в майбутній новій редакції Конституції України і у відповідних законах та кодексах держави.
Наша біда – вкрай низький рівень політичної і юридичної відповідальності представників усіх гілок державної влади за прийняті рішення. Повернути довіри людей державних інституцій можна лише, якщо говорити з суспільством чесно і відверто. Якщо державні рішення приймати керуючись національними інтересами, а не інтересами політичних течій.
Сьогодні, на жаль, у нас вкрай низький рівень політичної і юридичної відповідальності представників усіх гілок державної влади за прийняття ними незаконних і антидержавних рішень. Тому, кожна влада, у першу чергу, перетворює систему правоохоронних органів у васальну службу допомоги замість безумовного виконання ними конституційних обов’язків.
Тому,Основний Закон має містити застережні механізми, які гарантують відповідальність представників влади, як політичну так і персональну, і не дозволяють перетворення правоохоронної системи та системи захисту прав і свобод громадян до регресу та звуження їх конституційних функцій.
За останні 20 років ми спостерігаємо позбавлення в державі контролюючих та наглядових органів.Безпрецедентне та необґрунтоване розширення бюрократичного апарату замість жорсткого контролю за діяльністю чиновників. Видатний мудрець Сенека сказав: «Ніякий вітер не буде тобі попутний, якщо ти не знаєш в яку сторону плити». Тому, у нас немає всебічної та високопрофесійної реформи в системі прокуратури, поліції, спеціальних служб. Невиправну шкоду всім органам принесли бездумні та необ’єктивні, в більшості своїй незаконні звільнення професіональних кадрів, кар’єрний ріст яких напряму залежав від активної професійної трудової діяльності та відданості справі.
Так, наприклад, ми до того до реформувалися, що у назвах Верховного суду і Генеральної прокуратури відсутнє слово «Україна». То до якої держави тоді вони належать? Якщо хтось із нас зможе мене переконати, що завдяки реформи суду, судочинство наблизилось до людини, що пересічний громадянин отримав більше захисту своїх прав у судах і прокуратурі, я вибачусь і візьму свої слова назад. Але, я смію сказати, що в центрі уваги цих державних інституцій знаходиться не громадянин і не людина, а політичний інтерес, що в решті решт викличе політичну стагнацію держави.
Наприклад, за рішенням судів держава заборгувала десяткам тисяч позивачів у виконанні рішень суду. До мене щоденно звертаються пенсіонери і ветерани органів поліції, прокуратури, щодо отримання ними пенсій. А в органах прокуратури навіть відмовились видавати довідки на звичайне перерахування цих пенсій. І люди, які віддали все свої трудове життя на захист інтересів держави, принизливо просять у керівництва органа надати їм можливість ще декілька років не померти від голоду чи хвороби. От до чого ми, шановні колеги, докерувались.
А яка сьогодні правова культура представників державної влади, яка сьогодні обізнаність наших депутатів у юриспруденції? Чи є закони, які сьогодні приймаються в України, що відповідають світовим та європейським стандартам? Скажу вам відверто – ні. А де наше місце, українських правників, у світовій спільноті щодо захисту конституційних прав громадян? Які міжнародні правові інституції співпрацюють з Україною? Якщо ми проголосили на весь світ, як пріорітет нашої правової політики, боротьбу з корупцією, то що вам відомо і які спільні операції по виявленню корупційних схем провела Україна з Міжнародною організацією по боротьбі з відмиванням грошей FTF, Евроджуст, ГРЕКО? Немає. Спільних дій немає. А за наших часів були. То ми прогресуємо чи деградуємо? Хай кожний задасть собі це питання.
Нам заважає війна, нам заважає російський агресор, як ззовні, так і зсередини. Нам треба мир, і альтернативи цьому немає. Тому ми повинні об’єднати свої зусилля, щоб Україна не стала територією розборок для глобальних творців всесвітнього порядку, а стала самостійним, незалежним та потужним членом світової спільноти.
Шановні колеги, я знаю, що ми довго йшли до сьогоднішнього зібрання, але ми всі відчуваємо, що вже настав той критичний час, коли подальша наша бездіяльність буде йти всупереч з нашим почуттям патріотів своєї держави. Тому, дякую всім за можливість виступити та сподіваюсь на подальше співпрацю.
Дякую за увагу!