В НБУ зазначили, що отримують звернення від громадян з проханням анулювати борги перед фінансовими компаніями, адже, на їхню думку, якщо кредитний договір укладений онлайн, то не було дотримано вимог щодо його оформлення.
Як підкреслили у Нацбанку, якщо громадядин оформив кредитний договір онлайн, використавши одноразовий пароль, то такий договір є рівноцінний звичайному паперовому. За законом однотипний
пароль має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис чи кваліфікований електронний підпис (Закон України «Про електронні довірчі послуги»). Тому не варто нехтувати своїми зобов’язаннями за кредитом, якщо його укладено в онлайн-форматі, пвдкреслили в НБУ.
Крім того зазначили, що у разі виникнення прострочки за кредитом, укладеним онлайн, інформація може потрапити до колекторів. Так відбувається через те, що під час укладання договору на вебсайті користувач поставив «галочку» навпроти рядка «підтверджую згоду на обробку своїх персональних даних, у тому числі їх передання до бюро кредитних історій».
«Така згода і є підставою для фінансової установи передавати інформацію про клієнта до колекторської компанії, якщо він не виконує свої зобов’язання», — повідомили в НБУ, зазначивши, що у результаті колектор може телефонувати за вказаними в анкеті телефонами та надсилати листи клієнту. До того ж інформація про вас буде також доступна бюро кредитних історій. У майбутньому це ускладнить
отримання нового кредиту.
В НБУ порадили уважно вивчати умови договору під час підписання договору з фінансовою компанією. Особливо, якщо це робиться онлайн.