1. Податок на прибуток підприємств (“Податок на прибуток”)
Загальна ставка оподаткування в розмірі 18% залишається незмінною. Оскільки база оподаткування Податку на прибуток в значній мірі ґрунтується на правилах бухгалтерського обліку, було запроваджено нові податкові різниці. Це призвело до неможливості зменшення бази оподаткування на деякі види витрат, що пов’язані з невиробничими основними засобами та нематеріальними активами, а також з операціями з особами, що не є платниками Податку на прибуток (звільнені від оподаткування цим податком);
Звільняються від оподаткування доходи нерезидентів, отримані у вигляді процентів за позикою або фінансовим кредитом, наданим таким нерезидентом українському резиденту, що відповідають встановленим вимогам (наприклад, єврооблігації). Починаючи з 1 січня 2019 року, до таких доходів буде застосовуватися ставка податку у розмірі 5%;
Відтепер податкові зобов’язання з Податку на прибуток не підлягають зменшенню на суму нарахованого податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;
На період до 31 грудня 2021 року, підприємства, що відповідають встановленим вимогам (річний дохід не перевищує 3 млн. гривень тощо), звільняються від сплати Податку на прибуток;
Платники Податку на прибуток можуть застосовувати скорочений дворічний строк амортизації щодо машин та обладнання, які придбані після 1 січня 2017 року та введенні в експлуатацію до 2019 року, а також відповідають встановленим вимогам;
Виключення з загального правила на підставі якого дозволялося віднімання з бази оподаткування Податком на прибуток виплат роялті особі, що не була їх бенефіціарним (фактичним) власником, у випадку, коли такі виплати відповідали принципу “витягнутої руки” тепер анульовано. Ця зміна не торкнулася випадків, коли бенефіціар (фактичний власник) надав право отримувати роялті іншим особам.
2. ПДВ
Загальна ставка ПДВ у розмірі 20% не зазнала змін;
Скасовано спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського господарства, що дозволяв сільськогосподарським товаровиробникам зберегти частину ПДВ і використовувати його для своїх власних цілей. Натомість такі виробники отримуватимуть бюджетні дотації;
Продовжено режим звільнення від оподаткування за окремими операціями у космічній, літакобудівній, вугільній, кінематографічній сферах, а також по операціям з постачання, у тому числі операціям з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів, а також паперу та картону для утилізації;
ПДВ, що виникає при імпортуванні на територію України (і) деревообробного обладнання або (іі) обладнання для переробки гуми чи пластмаси, що використовується для виробництва медичних виробів, може бути сплачений у розстрочення протягом періоду, що не перевищує трьох років;
Єдиний реєстр заяв про повернення суми бюджетного відшкодування запроваджено взамін двох, що існували у 2016 році. Проте, одночасно існуватиме окремий тимчасовий реєстр для заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, що були подані до 1 лютого 2016 року;
Починаючи з квітня 2017 року, податкові органи матимуть право тимчасового зупинення реєстрації податкових накладних (дають право на кредит з ПДВ), що відповідають певним критеріям ризику.
3. Податок на доходи фізичних осіб (“Податок на доходи”)
Як і раніше, загальна ставка Податку на доходи становить 18%. Дивіденди, що виплачуються українськими підприємствами, платниками Податку на прибуток, підлягають оподаткуванню за зниженою ставкою у розмірі 5%;
Витрати на відрядження у розмірі не більше 320 грн для відряджень у межах території України та не більше 80 євро для відряджень за кордон не включаються до бази оподаткування Податком на доходи;
Сума коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів освіти у повному обсязі підлягає включенню до податкової знижки;
Скасовано вимогу сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування фізичними особами, які здійснюють операції з купівлі іноземної валюти в готівковій формі;
Планується щорічне (до 1 лютого) опублікування переліку автомобілів, які будуть обкладатися транспортним податком.
4. Трансфертне ціноутворення.
Збільшено фінансові критерії визнання операцій контрольованими: 150 млн. грн. для вимоги щодо річного доходу та 10 млн. грн для вимоги щодо обсягу операцій з одним контрагентом;
Закон розширив перелік видів контрольованих операцій і критеріїв для групування окремих контрольованих операцій;
Кінцевий термін подачі звіту з трансфертного ціноутворення був продовжений до 1 жовтня;
Закон передбачає більш широкий перелік інформації, що підлягає включенню до документації з трансфертного ціноутворення (наприклад, інформація про дочірні підприємства та опис структури управління платника податків, копії договорів і т.д.).
5. Адміністрування податків
Багатофункціональний електронний кабінет платника податків повинен забезпечувати платників податків більш повним набором даних та електронних послуг (управління сумами помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань, проведення звірки розрахунків платників податків, інформування платників податків про проведення документальної планової перевірки, доступ до електронної системи ПДВ і т.д.);
Починаючи з 1 квітня 2017 року, усі індивідуальні податкові консультації підлягають опублікуванню на веб-сайті податкового органу;
Раз на рік (до 25 грудня) податкові органи публікуватимуть графік планових податкових перевірок на наступний рік.
Джерело : Юридична газета